måndag 3 februari 2014

Date night

Jim fyllde år i fredags, och som födelsedagspresent hade jag ordnat med barnvakt. Det var våra snälla och mysiga grannar som ställde upp och passade barnen, medan vi var ute och åt middag och kollade på basket. New Orleans Pelicans mötte Chicago Bulls, och hemmalaget spelade fint och vann med 88 mot 79. Det var en underhållande upplevelse, fartfyllt spel och härlig stämning i arenan. Det enda negativa, för min del, var att våra platser var så högt upp i arenan att min höjdrädsla slog in. Men, som tur var så vande jag mig efter en stund.

Barnen hade skött sig bra under kvällen. Det var mycket som stått på programmet; pizzamiddag, film, kakbakande, bad, och massa lek. När det var dags att ta på pyjamasen och gå till sängs hade dock Ted sagt att han ville gå hem. Men, han somnade ändå på soffan, och sov tryggt när vi kom och hämtade dem strax före halv elva. Jack var dock klarvaken, men på gott humör.

På väg i Mustangen.


Matchen kan börja.

Iklädda våra gratis t-tröjor.

Pausunderhållning.

3 kommentarer:

  1. Vilken bra present! Och vad söta ni ser ut, och förväntansfulla. Me like.

    SvaraRadera
  2. Det var en rejäl present, Bulls är ju ett legendariskt lag också. Ni har mkt idrottsevenemang att välja på. Såg ut som en kul kväll! Grattis till Jimmen också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Föredrar helt klart basket framför amerikansk fotboll. Men stämningen i "lilla" New Orleans arena, som dessutom bara var halvfull, går förstås inte upp mot Superdome. New Orleans arena tar 17 000 pers vid NBA-match, vilket ändå är mer än vad som ryms i Globen.

      Radera