söndag 24 augusti 2014

Trollet

Ted kan vara rätt så finurlig ibland, och det händer rätt så ofta att han säger saker som jag tänker att jag måste skriva ned, men så blir det sällan. Tyvärr. Färskt i minnet lever dock denna konversation, som inte avslutades riktigt som jag hade tänkt mig.

Ted säger ofta om sin lillebror att han är så söt. "Mmm", brukar jag svara, och tillägga "och du med". Häromdagen lät det så här:

T: "Jack är sååå söt, mamma."
Och tillade själv, "och det är jag med."

Jag smålog för mig själv, tills fortsättningen kom:
T: "Men, inte du och pappa, mamma."

"Nähä", svarade jag, och sa vidare "men lite fina är vi väl i alla fall?"

Till svar fick jag lite överraskande:
T: "Nej, du är stor och stygg som ett troll."

Jaha, så mycket för det komplimangfiskandet...

2 kommentarer:

  1. Underbara ungar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur var det nu? Av barn och dårar får man höra sanningen... :)

      Radera