söndag 10 augusti 2014

Ute och cyklar

Vi har införskaffat en cykelkärra, av märket Thule och modell Chariot Cougar, som även kan användas som dubbelvagn, eller som skidpulka (med de rätta tillbehören förstås). Främsta syftet för den just nu är att agera cykelvagn. För att dra en cykelvagn behövs rimligtvis en cykel, därför har vi slagit på stort och köpt oss varsin sådan också. Bägge cyklarna är så kallade stadscyklar, min cykel är av märket Public Bikes, och Jims kommer från Motobecane. Innan vi hade fått hem cyklarna så hann jag köra barnen i kärran på några promenader, och konstaderade snart att den rullar otroligt lätt. På torsdag hämtade vi hem min cykel från den allra minsta cykelaffär jag sett, inne i New Orleans. På fredag blev det premiärtur för cykeln, mig, cykelkärran, och ungarna. Tur och retur till Teds förskola, morgon, och vid lunch. Det gick utmärkt, men värmen, trettiotre grader i skuggan, gjorde turen rejält svettig, trots ett ganska så lungt tempo. Idag gjorde hela familjen en cykelutflykt till den nygamla lekparken under bron. Ted skulle promt åka på sin balanscykel, och gjorde också så på de mindre trafikerade delarna av vår rutt.

Så här i efterhand ångrar vi nog lite på att vi inte skaffat oss dessa ekipage tidigare, men, men. Den stora sparken i baken till att det skedde just nu är att jag inte får förnya mitt amerikanska körkort, och således kör smått olagligt även om jag har ett svenskt körkort. Så för att minimera det olagliga bilkörandet, kör jag numera cykel. Håhåjaja.

Första promenaden.

Mor drar släpet.

Här rullar vi längs med Mississippifloden.

Lekparkslek.




Far rullar mot kvällens middag på den lokala mexikanska restaurangen.

Här köpte jag min cykel.

2 kommentarer:

  1. Och efter middagen var ena hjulet på kärran platt... En liten tagg från en buske var boven. Som tur var följde det med ett reparationssats med min cykel så nu är det som nytt igen.

    SvaraRadera
  2. Såg härligt ut att cykla vid floden!

    SvaraRadera