söndag 6 maj 2012

Förkylning och pyspunka

Dagissmittorna biter verkligen på Ted. Denna veckan var det dags för ny runda med förkylning. Det har dock inte varit så mycket feber att tala om, så vi har hållt igång ganska så bra här hemma. Jag vet inte riktigt om det är bra att bada när man är krasslig, men när det är dryga 30 C i luften så är det skönt att få svalka sig lite. Även om poolen håller nästan 30 grader den med. Dessutom är Ted ett riktigt vattendjur som skulle kunna bada hela dagen om han fick. När vi badar är han nästan mer under vattnet än över. Han gillar verkligen att dyka och det gäller att hänga med i svängarna när han kastar sig i.

På torsdagen skulle jag och Ted på "bad-dejt" hos några kompisar. När jag backat ut ur garaget och svängt ut på gatan märkte jag att det var något som inte stod rätt till med bilen. Jag gick ut och upptäckte att det var punka på vänster backdäck. Bara att backa tillbaka bilen upp på vår infart. Det var inte direkt läge att leta fram reservdäcket, och dessutom erbjöd sig våra kompisar att hämta oss. Senare på kvällen, efter att Jim upptäckt att det var en skruv som var boven i dramat, åkte Jim och köpte en kompressor så att vi kunde testa om det gick att pumpa upp däcket för att köra bilen till en däckverkstad dagen därpå.

Efter att jag gått med Ted till dagis på fredag morgon, ringde jag runt till diverse verkstäder för en ledig tid samma dag. När jag fått napp pumpade jag upp däcket igen och körde iväg. Jag hamnad hos Ray's ute i Kenner. Jag önskar att jag hade en bild att visa på stället. Det var en liten, liten skruttig byggnad som sett sina bästa dagar. Runt om huset låg gamla däck i drivor. Det var egentligen ingen bilverkstad, utan bara det lilla huset med en liten överbyggd yta i direkt anslutning till huset. Där fanns det knappt plats för en bil och jag fick backa upp min bil vid sidan om huset. Stället må ha sett oansenligt ut, men på 15 minuter var däcket reparerat och det kostade mig $15. Helt okej!

Inga badkrukor här inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar