lördag 12 oktober 2013

Balanscykel

Ted fick en balanscykel när han fyllde tre. Intresset har varit ganska så milt, tills i måndags när jag lockade med honom ut på golfbanan som vi bor granne med. Där finns nämligen en del små gräsbeklädda kullar som gjorde att det gick att få lite rull på cykeln. Men, det var först när jag själv satte mig på den lilla cykeln och visade honom hur man skulle åka utför kullen, som han fattade vad det hela gick ut på, och då blev det genast jätteskoj. Rätt snart utbrast han stolt; "Mamma, jag kunde det!"

På måndagar är golfbanan stängd och då kan vi vistas ute på den utan att vara ivägen för golfarna, och riskera att få bollar i huvudet. Det är kanske inte tillåtet att cykla där ute, men å andra sidan gör kanske inte en treåring på en liten cykel så stor åverkan på gräset (jag ska försöka hålla mig från att åka fler gånger)? Det har också blivit några turer på sena eftermiddagen, strax innan skymningen, då de sista golfarna passerat, och myggen går att stå ut med.

Uppför

Göra sig redo.

Kör!

Ibland faller man.

Nytt försök.

Denna bjuder jag på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar