söndag 1 december 2013

Movember

I helgen har det varit långhelg i USA med ledigt både torsdag och fredag i samband med Thanksgiving. Det har varit skönt och en chans att ta det lugnt och förhoppningsvis bli kvitt den förkylning som undertecknad dragits med i en dryg månad. Egentligen är det nog minst två förkylningar som överlappat varandra. I fredags blev det middag på en brasiliansk grill, men i övrigt har det varit väldigt lugnt.

November går ju numera också under namnet movember, för att uppmärksamma och samla in pengar till forskning om prostatacancer. På jobbet uppmanas man att spara mustasch under månaden. Var och en bestämmer sig för hur mycket man vill donera per tum mustasch som totalt har odlats. Vid månadens slut mäts samtliga mustascher och läggs ihop, och pengarna doneras till American Cancer Society. Nedan syns resultatet.

Under movember åkte jag också för att förnya adressen på körkortet. Jag tänkte inte på att de i samband med det tar en ny körkortsbild. Så det nya körkortet ser också lite kul ut. Jag var för övrigt tvungen att åka tillbaka dagen efter och göra en synundersökning och få ännu ett nytt körkort (på bild nedan), eftersom kvinnan som förnyade körkortet tog för givet att jag behöver glasögon när jag kör bil, och satt det som krav, bara för att jag råkat glömma att ta av mig glasögonen innan jag gick in.







2 kommentarer:

  1. Du ser ut om en amerikansk polis på körkortet :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske är bra ifall man blir stoppad av en :-)

      Radera