torsdag 26 januari 2012

Inflyttning och läkarbesök

Tisdagen började med besök på kontoret för utkvittering av bil, telefon och nycklar till huset. Bilen blev en Ford Escape som nog blir en bra familjebil.

Telefonen blev tyärr en äppeltelefon, jag som aldrig tänkt beblanda mig med Jobs-sekten. Vi får väl se om jag också snart har en apple-logga tatuerad på armen... Eftersom vi ännu inte fått Internet så blir den i alla fall ganska vältestad. Prövar nu att skriva ett blogginlägg.

Huset visade sig vara allt annat än städat. Efter att vi påpekat detta ska det dock komma en firma och göra rent i morgon.

Vi besökte under gårdagen också en läkare som konstaterade att Ted drabbats av RS-virus. Det skulle gå över på några dagar men ännu syns i alla fall ingen bättring. Lite alvedon gör dock susen. Maria har nu också insjuknat så det är väl bara en tidsfråga innan jag åker dit.

Tisdagen bjöd också på leverans av lite möbler. Såklart hade de tagit fel underrede till gästsängen så de fick komma tillbaka senare på dagen. Det kom också en tjomme för att laga den tidigare levererade soffan som hade en liten skada.

Det trevligaste besöket var en leverans av en korg med diverse tilltugg. Det var en välkomstpresent från Kongsberg.

En shoppingrunda för att handla det nödvändigaste och dagen var slut.

Idag var jag på jobbet, där vd för hela kongsberggruppen var på besök. Efter att i ottan ha blivit väckta av en kvinna som bankade på dörren och sökte en Nate, bekantade sig Maria och Ted med närområdet och andra hemafruar/män i lekparken.

Fick idag besked att flyttlasset från Norge sitter fast i tullen, så vi får se när det dyker upp. Det är lite jobbigt att inte ha porslin eller nästan någonting.

4 kommentarer:

  1. Vad är det du kommer att jobba med där borta?

    SvaraRadera
  2. Jag ska jobba på Kongsbergs Maritimes lokala kontor i New Orleans. Jag har jobbat på huvudkontoret i Norge i drygt fyra år tidigare. Titeln är "Senior Dynamic Positioning Software Advisor". Det betyder att jag ska lära upp och vara support för lokala service-ingenjörer. Dynamisk positionering är ett system för att båtar och riggar ska hålla en bestämd position med befintliga motorer.

    SvaraRadera
  3. Aha, spännande! Vilket äventyr att få åka till staterna några år!
    (förresten, när man skriver en kommentar har du ordverifiering på, det kanske du vill men det kan man ta bort om man vill ;-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Tror det ska vara borta nu.

      Radera