torsdag 23 februari 2012

Amerikansk muskelbil!

Idag var det min tur att köpa en bil att pendla till jobbet med. Och när man ändå är i landet där bilar bara är aningen dyrare än en hyfsad barnvagn i Norge så måste man ju passa på. Så det blev en sprillans ny 2012 Ford Mustang Convertible Premium. Motorn är en V8 på 412 hk så det mullrar bra och det känns när man trycker på gaspedalen. Får se om chefen måste köpa en ny bil nu eftersom jag blir den första på kontoret med fler hk än honom :-)
Det blev en cab.
Efter att Mustangen som jag spanat in tidigare var såld stod valet på slutet mellan en begagnad Corvette och denna Mustangen. Valet föll på Mustangen, dels pga ett bra pris eftersom de ville sälja ut 2012:orna innan 2013-modellen kommer, men kanske främst pga att det finns ett baksäte. Tror försäljaren blev lite besviken när jag frågade om man fick plats med en bilbarnstol i baksätet... Så det fick bli en sportig bil i stället för en sportbil, eller rättare sagt: en äkta amerikansk muskelbil!

Köpet planerade jag att avklara på lunchen men eftersom processen tog tre timmar så det blev en ganska lång lunch... Men då fick jag också en genomgång av allt från farthållare till hur man använder den röststyrda navigatorn. Jag har dessutom blivit inbokad på ett återbesök i början av mars då jag ska få en ännu mer detaljerad genomgång och möjlighet att ställa frågor... Maria blev ganska less och åkte hem med Ted efter ca 2 timmar.

Efter jobbet provade vi att lasta in hela familjen i bilen och det gick relativt bra i nedcabbat läge. Lite värre blev det när vi skulle tillbaka och vi hade cabbat upp och det var mörkt ute. Men det gick i alla fall och Ted satt och brummade hela vägen tillbaka så han gillade nog pappas nya bil :-)
Redo för premiärtur med familjen.

Bilbarnstolen fick faktiskt plats.
Målet var en italiensk buffé i Boutte men de hade av någon anledning stängt. Men lite yakiniku till mig och sushi till Maria gick också ned. Imorgon ser jag fram emot att åka till jobbet!

7 kommentarer:

  1. Nöjd pappa i fin bil eller?! :-) Kul att kunna köpa en sån bil!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pappan är nöjd och bilen är fin :-) Blir nog tråkigt att byta den mot en Skoda eller liknande om två år...

      Radera
  2. Provade du barnstolen i bilen efter att köpet var klart? Iskallt i sådanafall...Schnygg bil!

    Hej till Anna B också, lär väl hänt en del sedan maj -95 eller? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det såg ut som att den skulle få plats och det fick den :-) Annars tänkte jag att eftersom det finns fästen så borde alltid någon barnstol få plats.

      Radera
    2. Hej! Björn!! Tvungen att kolla på kortet för att se vet det var! Vems namn har du snott;-) Har ni också en blog man kan kolla in eller!
      Ja lite kanske har hänt sen 95... kolla in min blog så ser du lite. Jag har tröttnat lite på att blogga men det kommer en inlägg lite nu och då...

      Radera
  3. Inget snott namn här inte, vi har mitt efternamn. Däremot har vi ett nickname hos Google efter platsen där vi bor :-) Har inte hängt så mkt i Ä-byn sedan -95, men det var allt en kul tid.
    Hadooken!

    SvaraRadera