onsdag 1 februari 2012

På hemmaplan

Nu har vi varit här i en vecka och saker och ting börjar så sakteliga att falla på plats. Idag fick vi internet inkopplat i huset och imorgon kommer vårt flyttlass från Norge. Jippi! Det är efterlängtat minst sagt. De två sjuklingarna i huset, jag och Ted, börjar tillfriskna. Ingen feber längre, bara två täppta näsor, och en envis hosta. Förkylningen har tagit nästan alla våra krafter, men vi har i alla fall bekantat oss litegrann med vår närmsta omgivning. Inte långt från vårt hus finns en liten lekpark dit vi gått/vagnat i princip varje dag. Det bästa med lekparken är en liten rutschkana som är i perfekt storlek för Ted. Gungorna är också populära, men inte så Ted-vänliga. Men, det går bra att gunga i mammas knä också. I lekparken har vi också så smått börjat bekanta oss med en annan barnfamilj som bor på vår gata.
Ted är som bekant bra på att klättra.
Kaaana!



2 kommentarer:

  1. Vad underbart glad Ted ser ut på bilderna! Han är ju bara så söt!!! Ett charmtroll kan jag tänka mig.
    Verkar som om ni landat väl i staterna. Jag kan tänka mig att det ska bli skönt att få hem era saker från Norge.
    Jag följer er här på bloggen. Kramar till er alla /Ramona

    SvaraRadera
  2. Kul att du är med oss! Ja, Ted är glad för det mesta och alltid söt :). Men, nu har humöret varit lite si och så pga. att han varit sjuk och så känner han sig nog inte riktigt hemma här ännu. Hoppas ni har det bra i Götet. Kramar tillbaka till alla er!

    SvaraRadera