söndag 26 februari 2012

Joggingtur och ny mobillur

I morse innan resten av familjen klivit upp gav jag mig ut på en joggingrunda. Det var första motionspasset på ca tre månader och med tanke på innehållet i den amerikanska kosten så var det nog hög tid. Från början kändes det förvånansvärt bra. Målet var att vara ute ca en halvtimma och springa en liten bit längs Mississippi-floden. Fågelvägen är det bara en dryg km till floden men för att ta sig dit måste man göra en stor omväg så när jag kommit dit hade jag redan sprungit 22 minuter, så det var bara att vända. Hemåt var det motvind och då kom tröttheten. Hittade en liten genväg på vägen hem så totalt var jag ute i 42 minuter. Kollade nu på kartan och ser att vägen jag sprang till floden är 4,2 km och totalt blev det ca 7,9 km. Det räcker nog för att jag ska känna det i morgon...

Får se om man senare orkar springa så långt att man kan springa en bit längs floden. Tyvärr var gång/cykelvägen där asfalterad vilket jag hoppats att den inte var. Annars får man väl göra som amerikanarna och ta bilen till en park och springa där...

I onsdags kom mitt social security number så idag åkte vi för att ordna ett telefonabonnemang med telefon till Maria. Vi prövade först på Walmart men där blev det stopp trots att de tidigare sagt att det skulle gå bra om jag hade social security number. Trots att jag hade pass, svenskt körkort och social security card ansåg de att jag inte hade någon giltig legitimation. Amerikanskt körkort eller pass skulle fungerat bättre.

Nytt försök gjordes på operatörens T-Mobiles butik. Där skulle det nog ha gått bra men de menade att de inte hade täckning i Destrehan. Vilket är underligt eftersom hela familjen till en kollega som bor här använder T-Mobile och täckningskartan visar att det finns täckning här. Tredje gången gillt lyckades det dock hos operatören AT&T:s butik. De krävde dock 500 USD i pant eftersom jag har noll i kreditvärdighet här. Det blev i alla fall en Samsung Galaxy S2, så nu behöver Maria inte ta min telefon för att Wordfeuda och hon kan styra stereon när jag är på jobbet...

Har också beställt en avfuktare till garaget idag, som fortfarande är väldigt fuktigt efter vattenläckan, eller om det alltid varit så. Vill inte ställa in bilarna när det är så fuktigt och vill ju inte ha cabben ståendes ute...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar