lördag 25 februari 2012

Sheriffbesök igen...

För en stund sedan höll jag på och lastade ut diverse kartonger på bron som jag sedan skulle bära ut till soptunnan. Ett moment åt gången, rationell som man är... Jag hade dörren öppen under tiden jag plockade ut kartongerna och när jag gick sista vändan till dörren stod plötsligt två storvuxna män där på trappan. "Hello?", sa jag. "Hello, mam", sa de. I samma veva insåg jag att det var sheriffen som återigen förärat oss med en liten visit, denna gång på kvällstid. De två karlarna såg väldigt allvarliga ut och frågade om allt stod rätt till och om jag höll på att flytta. Nej, jag håller inte på att flytta, svarade jag och tillade att jag bara höll på att bära ut en del skräp eftersom sopbilen kommer imorgon bitti. Sherifferna såg fortfarande allvarliga och skeptiska ut. De frågade hur länge jag bott här och om jag hade någon identifikation att visa dem, mitt svenska körkort dög överraskande som id. Lagens män förklarade för mig att de hade kört förbi och sett en öppen dörr med en massa kartonger utanför, och att de då misstänkte att ett inbrott höll på att begås. Jag antar att det är positivt att de reagerar, men lite full i skratt blir jag allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar