lördag 11 februari 2012

En liten familjebil

Igår åkte vi till CARmax i Baton Rouge och köpte en familjebil. Jag hade varit där kvällen innan och spanat in den. Det blev en 2011 Chrysler Town and Country, med en 3,6 liters V6:a på blygsamma 283 hk, som gått knappt 2500 mil. En del onödigt lull-lull var det på den också. I Sverige heter den Grand Voyager och är dubbelt så dyr.
Maria och Ted poserar framför pärlan.
Pappersarbetet blev inte helt oväntat ganska stort här också och drygt 10 autografer skrev jag nog i alla fall och pratade närmare en halvtimma med försäkringsbolaget, trots att jag redan fått en offert och bara skulle aktivera den. Försäkringen blev för övrigt dyr eftersom jag enligt amerikanska bolag inte har någon historik. Detta trots mina försök att förklara att ett svenskt körkort borde innebära rabatt jämfört med ett amerikansk som man i princip kan köpa på Walmart...

Köpet firades med mackor på intilliggande mackrestaurang. För första gången beställde vi en egen portion till Ted.
Middag på McAlister's Deli i Baton Rouge.
Färden de 10 milen tillbaka till Destrehan gick utan missöden och det känns hittills som ett bra köp. Idag körde jag den till jobbet och på lunchen passade det bra då hela DP System Support-gruppen fick plats till hamburgerhaket. Efter lunchen var det många som såg fram emot färden tillbaka till kontoret i den "flygplansliknande" bilen som med alla fack i tak och golv gör att den skulle passa som "smuggel-bil".

Nu återstår att köpa en liten pendlarbil till mig. Jag har sedan i julas spanat in en 2011 Mustang GT Cabriolet på nätet som såg fin ut och fanns ca 17 mil härifrån. Planen var att åka dit i morgon och titta på den och antagligen köpa den. När jag ringde igår hade de dock precis sålt den. Det var en äldre kvinna som köpt den ny som lämnat tillbaka den. Lät som att det hade varit ett kap. Får se vad som sker nu, det vimlar inte av den modellen. Fel prioritering i bilköpandet!

Idag började de första Mardi Gras-paraderna som pågår drygt en vecka. Får se om vi tar oss in till staden för att få se lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar